DIFFERENCES make up UNIQUENESS

Friday, 13 February 2015

Make a move.

Assalamualaikum.

Dah berapa lama tinggal blogging.
Can't remember.
Macam setahun lebih.

So, alhamdulillah for everything that we have right now.
Speechless sangat dengan segala pemberian Allah. T_T

Dalam hidup ni, jika kita tidak mulakan first step untuk berubah, maka sampai bila-bila kita akan berada di takuk yang sama dan lama.

Be brave and confident enough to make that first move for a better life.

Kadang-kadang jugak, apa yang kita nak sangat-sangat, kita takkan dapat.
Kecewa.
Harapan menjadi layu.
Yes.

Tapi, Allah pun dah pesan.
Tak semestinya apa yang kita suka tu baik untuk kita.


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untukmu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk untukmu. Allah mengetahui sedangkan kamu tidak tahu."

Surah. Al Baqarah:216.

Akhir kata, aku sangat terkejut bila dapat tahu Allahyarham Tok Guru meninggal.
Sebak.
Takut.
Semua perasaan ada.

Moga kita semua dapat pengakhiran husnul khatimah.
InshaaAllah.
Teruskan usaha untuk baiki diri selagi hayat dikandung badan.

Wassalam.

No comments: